Det har tagit lång tid att få fram alla program till den nya datorn efter inbrottet på expeditionen. Men på måndag klockan 10 sätts webbokningen och uppkopplingen till portlåsen igång igen.
Det som hade lagts in i den gamla datorn efter 2017 hade dock inte sparats. Därför har samtliga lägenhetsbyten mm som gjorts efter detta nu fått göras manuellt.
Det gör också att de taggar och fjärrkontroller som ”laddats” efter 2017 upphör att fungera på måndag kl 10!
Därför kommer expeditionen att hållas öppen från måndag kl 10 för att medlemmar vid behov ska kunna ”ladda om” sina taggar.
Vi är medvetna om att taggarna är särskilt viktiga för hemtjänstpersonal som behöver komma in till medlemmar i föreningen även nattetid. Därför kan självklart de också komma till expeditionen för att få hjälp med sina taggar.
Testa dina taggar redan under städdagen
Även om datorn inte är uppkopplad mot portlåsen ännu kan medlemmar i förväg testa sina taggar och se om de kommer att fungera på måndag. Och vid behov få taggarna ”omladdade”.
Henrik Hjalmarsson i styrelsen finns på expeditionen från klockan 11. Vi får hjälpas åt att hålla regelmässigt avstånd i kön till den trånga lokalen.
Styrelsen kommer att anslå öppettider på dörren till expeditionen. De som behöver hjälp att ”ladda om” på andra tider kan mejla
Från måndag ska vi också kunna boka lokaler via webben igen. De medlemmar som bytt lösenord de senaste åren, som inte finns i den nya datorns minne, kan också mejla och få det fixat.
(Vi kommer regelbundet att ta backup på datorn framöver).